zaterdag 30 april 2016

Mei = food month

De mei maand begint morgen en daarom ga ik vier weken lang iedere week iets anders proberen op het gebied van voeding en gezondheid. De eerste week ga ik elke dag een maaltijd vervangen door een smoothie te drinken. De tweede week eet ik vegan, de derde week laat ik de koolhydraten en de vierde week mag ik geen suiker.

Ik denk dat een maaltijd vervangen door een sap me erg goed gaat bevallen. Ik vind smoothies lekker en leuk om te maken. Het fijne aan een smoothie is dat je een makkelijk maaltijd hebt om mee te nemen en het is niet ingewikkeld om te maken.

De meest uitdagende week: geen suiker eten. Ik ben dol op chocolade en andere zoetigheden maar ik eet ook veel suikers door andere producten als ketchup en sommige soorten brood. Als ik echt ga opletten ga ik denk ik in heel veel producten suiker vinden. Deze week ga ik daardoor heel zuiver eten.

De vegetarische week waarin ik ook geen zuivel mag gaat niet super moeilijk worden denk ik. We eten thuis niet veel vlees en ik vind vlees vervangers vaak erg lekker. Vis ga ik wel missen want dat vind ik vaak heel erg lekker. Ik drink iedere ochtend een glas melk maar dat nu niet meer. Ik moet mijn dag anders starten dus daar begint de "ellende" al. Ik eet ook erg graag yoghurt maar dit ga ik vervangen door de soja variant. Boter at ik al van alpro en ik bijna nooit kaas dus dat ga ik ook niet missen.

Een week geen pasta, brood en crackers. Deze dingen zijn een belangrijk onderdeel van mijn dagelijkse maaltijden maar er zijn genoeg vervangers. In deze week moet ik opletten dat ik genoeg energie uit andere voedingsstoffen haal en dat ik het vol hou. Ik moet oppassen dat ik me niet vol ga stoppen met andere dingen om de behoefte naar koolhydraten te vergeten. Ik heb zin om te koken met rijst en creatief te zijn om het brood te vervangen. Wel gaat geen brood eten me heel veel moeite kosten want ik start de dag altijd met twee geroosterde boterhammen dus daar moet ik ook iets anders voor verzinnen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten